Tuesday, February 11, 2014

Internet Safety Week at the LRC

We are smack dab right in the middle of Internet Safety Week 2014. Online safety is a focus all year long, but Internet Safety Week takes it a step further. During this special week, students and staff engage in important conversations and work through special mini lessons designed to cover a broad range of concepts.

Internet Safety Week would not be complete without a special display in the LRC. This year the librarians took on the challenge of getting the Safer Internet Daytheme across, "Let's create a better internet together". We decided to utilise the very popular online game Minecraft to do so. Many of our students are avid Minecrafters had plenty of advice to give about the display. They quickly became part of the team and played an important role as creative liaisons 

Here a a few images which show how this wonderful display turned out. You can view the entire album on the LRC Facebook page.

Saturday, February 8, 2014

Following up on a Previous Post

The Secondary School ICT team  are excited to follow up on the previous blog post with two more excellent learning games programmed by our students. For more information on this project, do refer to our prior post. We are very proud of what our 8th grade students have achieved, since starting with Scratch in 7th grade. The two games we are sharing this week have been embedded below for you to try out.



Friday, February 7, 2014

Carta a los Padres de Alumnos KS3 (6, 7 y 8 grado)

Read this in English

Estimados Padres,
Fue un gusto poder platicar con muchos de ustedes esta semana acerca del progreso que sus hijos e hijas han hecho en ICT durante la primera mitad del año escolar.  Ambas noches fueron muy concurridas y desafortunadamente no tuvimos la oportunidad de platicar con todos.  Esta carta es para actualizarles acerca de las experiencias y habilidades que sus hijos e hijas han practicado este año escolar.  Aquí se explica el recuadro de retroalimentación que se mandará a casa con sus hijos; es para que los padres que no tuvieron la oportunidad de entrevistarse con nosotros se puedan informar acerca de su significado. 


En clase de ICT (Tecnología, Información y Comunicación por sus siglas en inglés) les enseñamos a los alumnos habilidades de computación vitales y conceptos que ellos y ellas usarán a través de sus materias en la escuela, en su carrera universitaria y en su vida personal también.

Como ustedes saben, nosotros no asignamos notas academicas en ICT en los años de 6, 7 y 8 grado.  Lo que se asigna es una nota de Habilidades de Trabajo en cada CAL, y así se asesora el progreso del estudiante a través del año escolar.  Este año estamos empezando un nuevo sistema de lista de habilidades con los TICs para los alumnos, para proveer a los padres con la retroalimentación necesaria acerca del progreso de sus hijos.  Hay una lista de habilidades para cada grado, cada cual contiene referencias a las areas y habilidades principales que se han completado en el año escolar.



Una marca de cheque (√ ) indica que el estudiante entiende y puede demonstrar su entendimiento en esas áreas.  Una marca de cruz ( X ) indica que es un área que necesita mejorar, o en caso de un proyecto, un área que se ignoró, no se entregó o se omitió.  Unas áreas están marcadas con un número del 1 al 3. Esto es usualmente el resultado de encuestas o áreas en que el alumno ha destacado fuera de una actividad de grupo.  El rango es del 1-3; siendo: 3 excelente 2 bueno y 1 necesita mejorar.



También hemos empezado la implementación de un sistema de medallas.  El alumno que sobresale en ciertas áreas recibirá una hoja de medallero, sellado con una estrella en el área de su logro.  Es importante notar que la estrella indica excelencia, y una falta de estrella indica que el estudiante aún sigue mejorando en esa área.  Los enlaces para poder ver un ejemplo de nuestra hoja de medallero y las descripciones de sus áreas  para cada grado puede ser vista en nuestra página de clases de ICT, en la parte superior de la página:  


Este sitio contiene mucha información acerca de las clases y galerías de trabajo hecho por los estudiantes.   Esperamos que encuentren util esta información.  

Las listas de habilidades serán enviadas a casa pegadas a las primeras páginas de la agenda de cada alumno, la próxima semana.  Por favor, revisen estas listas con su hijo/hija y asegurese que entiendan las áreas en las que necesita progresar.  Recuerden que es un sistema nuevo el que estamos implementando.  Pensamos que es muy importante que tengan más y mejor información disponible acerca del progreso de su hijo/hija; y continuamos trabajando para mejorar el sistema para que sea de mayor eficiencia.  Si tienen alguna duda general acerca del sistema, pueden hacer sus preguntas a través de este blog, respondiendo a este aviso.  Si tiene una duda de índole personal acerca del progreso de su hijo-hija, por favor contáctese con su profesor o profesora de ICT. 

Mrs. Garcia
jennifergarcia@abc-net.edu.sv  

Mr. Alfaro
rodrigoalfaro@abc-net.edu.sv


Letter to Our KS3 ICT Parents

Leer en Español


Dear Parents,

 It was great to speak to many of you both this week and last and in doing so discuss the progress your children have made in ICT during the first half of the school year. These were both very busy parent evenings and unfortunately we didn't get to speak to everyone. This letter will serve as a general update on the experiences your children have engaged in so far this school year, as well as an explanation of the feedback we are sending home, for those parents we haven't yet spoken to.

 In ICT lessons we teach your children vital skills and concepts which they will across their subjects throughout their school years, into the university and in their personal lives.
As you will know we do not assign an academic grade to ICT at the KS3. We do assign a Work Skills grade each CAL and assess student progress throughout the school year.  This school year we are piloting a tick list system for providing parents with much needed feedback about their children's progress. There is one tick list per grade, each of which contains references to the main areas covered so far this school year.

Ticks are good, they mean the child understands and is able to demonstrate their understanding in those areas. Crosses are good in their own way, as they flag up areas in need of improvement, or in the case of a project, areas omitted. Some areas are annotated with a number from 1-3. This is usually the case for quiz results or areas in which the children have excelled outside of any group activity. The range is 1-3, 3 being excellent, 2 very good and 1 in need of improvement.

We have also begun the implementation of a badge system. Students who excel in certain areas will receive a badge sheet with star stamps indicating their areas of achievement. It is important to note that a star indicates excellence, and lack of a star indicates areas the student is still improving in. Links to examples of the badge sheets and descriptions of each badge can be found at the top of our ICT teaching website. http://abcict.wikispaces.com. Links to all of our online lessons and tutorials can be found on this same site in the online lessons section. This site also contains the galleries of student work. We hope you find this information useful.

The tick lists (annotated examples can be found throughout this post.),will be sent home glued to the front pages in your child's planner, next week. Please Please do take a look at these and discuss them with your child. Please remember that this is a pilot system. We think it is important that you have better information on your child's progress ICT, and are going to continue working to hone this into the most efficient system we can. If you have any questions of a general nature you can post them here. If they are of a more personal nature, please contact your children's ICT teachers.

 Mrs Garcia                              
jennifergarcia@abc-net.edu.sv

Mr. Alfaro
rodrigoalfaro@abc-net.edu.sv